donderdag 6 november 2014

Marokkaanse tapijten


Op zoek naar verschillende kleden voor een klanten kom ik vaak terug op Marokkaanse kleden.
Ze zijn vaak handgemaakt en bovendien heerlijk warm en meestal zacht en te verkrijgen in de meest fantastische kleuren.
Deze kleden worden vaak gezien als klassieke kleden, maar je kan zo ook goed kwijt in een modern interieur.

Marrakesh staat boven aan mijn lijstje om te bezoeken mede door de prachtige kleuren en geuren en dan natuurlijk wel met een lege koffer... In de hoop dat ik een prachtig kleed en lampen kan vinden voor thuis.

Onlangs ik al een prachtig kleed van Zenza gekocht wel iets wat minder zacht gemaakt van jute maar desondanks zeker wel warm en deze kleurt prachtig op onze houten vloer en oogt mooi rustig.
Van deze natuurproducten houd ik het meest.

Nieuwsgierig hoe een kleed bij jou in huis zou staan?
Hieronder enkele beelden met inspiratie. Een kleed is wel een must in je kamer als je warmte wil creƫren. Je kan er zo creatief mee zijn als je wil!
Wat dacht je van een zomer en winterkleed?

Liefs Liesbeth



Carpet of Life: een tapijt over en voor het leven, een tapijt met een persoonlijk verhaal   | roomed.nl
via roomed.nl

modern global style
via pinterest

Lisettes perler
via lisettesperler.blogspot.no

Rugs galore, Morocco
via notwithsalt.com



Fresh White . . .
via residencemagazine.se
Zenza accessories
via Zenza

12 x De mooiste interieurs met een Marokkaans tapijt | NSMBL.nl
via nsmbl.nl



Persian carpet / Oriental carpet / Davari / Tray table
via carpetvista.fr

Geen opmerkingen: