vrijdag 9 oktober 2015

Badkamers

Dag allemaal,

Een tijd terug heb ik een curus gehad over badkamers ontwerpen.
Fantastische opfriscursus. Het blijft een vak apart kan ik haast zeggen.
Zo'n dag geeft mij weer volop inspiratie voor nieuwe badkamer ideeën.

Je kan zoveel met badkamers, het is niet meer alleen wasruimte maar eigenlijk een kleine wellness geworden.

Ik heb een paar tips en tricks voor je nieuwe badkamer:

  • Indien mogelijk zorg voor een apart toilet. (ik hoef niet uit te leggen waarom;)
  • Dubbele wastafel is natuurlijk prachtig maar mocht je de ruimte niet hebben een grotere wastafel volstaat ook en het scheelt met de ruimte
  • Bedenk goed hoeveel ruimte je nodig hebt voor je spullen, handdoeken, shampoo en dergelijk,  voldoende kastruimte werkt prettig.
  • een vrijstaand bad is geweldig maar je moet echt genoeg ruimte hebben ook er omheen, het moet allemaal goed schoon te maken zijn.
  • Voldoende ventilatie is erg belangrijk voor behoud van je badkamer
  • bespaar niet op vakmanschap, er is niets zo vervelend als je dure tegels die scheef op de muren zitten.... of de vloertegels die niet vast zitten en dan heb ik het nog niet over lekkages!
  • Kies voor de juiste verlichting! Zorg voor indirecte verlichting zoals rustige plafondspots, maar kijk ook goed naar de directe verlichting boven de wastafel. Je wil natuurlijk wel goed voor de dag komen. ..
Met tegels kun je zoveel doen tegenwoordig, je hebt ze echt in allelei soorten en maten je kunt het zo gek niet bedenken en het kan...
sterker nog een eigen tegel bedenken en laten bedrukken kan ook gewoon!

Er zijn vele patronen waar je tegels in kan leggen een paar voorbeelden heb ik bijgesloten.
Tegenwoordig wordt er niet alleen gebruikt gemaakt van tegels maar ook van andere waterafstotende materialen. Ik noem er een zomaar een paar mooie betonvloeren, verf en betonciré. 
Ook hout zie je steeds meer terug in badkamers.

Je kan bepalen aan hoeveel onderhoud je wenst aan je badkamer, niet alles gaat tig jaar mee.

Nog een laatste tip. Speciale badkamer verlichting is niet echt spannend, waar je ook voor kan kiezen is buitenverlichting te gebruiken in je badkamer. Hier zijn ze tegenwoordig zeker out of the box gegaan en hebben ze mooie verlichting bedacht die je goed kan gebruiken voor de badkamer. 

Hier onder heb ik mooie voorbeelden van badkamers en tegels...
Laat je inspireren en mocht je een mooie badkamer hebben delen mag graag zelfs!

Liefs Liesbeth












Geen opmerkingen: